miercuri, 14 mai 2014

Reteta balsam de buze si unguent repelent (Anti- tantari) cu ceara de albine (metoda purificarii)

Buna!
In aceasta postare am sa explic cum am curatat ceara de albine, pe care de obicei, o folosesc cand imi fac balsam de buze.
  Am cumparat aceasta ceara dintr-un magazin naturist, dar nu era pura. Prima data cand am facut balsamul de buze cu ceara in forma bruta, acesta a iesit cu granule, datorita impuritatilor din aceasta. M-am informat, si am aflat ca trebuie curatata. Procesul nu e complicat si se realizeaza in 10-15 minute.
  Ceara de albine mai poate fi folosita la prepararea cremelor, unguentelor, balsamurilor, rujurilor, si bineinteles pentru fabricarea lumanarilor. Aceasta confera consistenta, stabilitate si textura compatibila cu pielea. De pe site-ul  http://www.elemental.eu/ro/814-ceara-de-albine.html aflam ca: " .... un ingredient care confera pielii suplete si catifelare, a fost apreciata din cele mai vechi timpuri pentru actiunea restructuranta si elasticizanta. Are efect calmant si ajuta pielea sa retina umezeala. Are rol de bariera de protectie formand un strat fin pe piele".
 
          MOD DE CURATARE

1. Ceara de albine se taie bucati.
2. Se pune intr-un recipient termorezistent, pe baie de apa. Se amesteca pana la topirea si uniformizarea acesteia.
3. Intr-un recipient puneti o hartie pergament, cea pentru copt, si apoi o bucata dubla de tifon. Strecurati ceara.
 4. Scoateti hartia pergament, si intindeti ceara cu ajutorul unui cutit. In cateva minute (daca aveti o cantitate mai mica), ceara este gata pentru a fi taiata in bucati, si depozitata intr-un recipient. Se pastreaza la temperatura camerei.  Simplu, nu? Mai sunt alte metode, dar am ales aceasta, deoarece mi se pare cea mai simpla.

  Se poate achizitiona si on-line. Pretul cerii de albine, on-line, este de 5 lei pentru 25 gr. Aceasta este deja purificata.

       
RETETA BALSAM DE BUZE CU GUST DE CIOCOLATA




Ingrediente:
- unt- 2,5 gr;
- ulei de floarea soarelui- 2 ml;
- ceara de albine- 1,5 gr;
- ciocolata amaruie sau kinder :)- cateva bucatele;
- recipient (stick, cutite)- trebuie dezinfectat.



Mod de preparare:
Intr-un recipient termorezistent se adauga toate ingredientele, si se pune pe baie de apa. Se amesteca pana se topesc si se uniformizeaza ingredientele. Se indeparteaza de la sursa de caldura. Se amesteca energic cateva secunde. Se toarna rapid in recipient. Daca este nevoie reincalziti compozitia. Dupa cateva minute se pune in frigider si se lasa toata noaptea. Din ziua urmatoare se poate folosi.

         
UNGUENT REPELENT DE INSECTE (ANTI-INSECTE)

Daca tot a venit caldura si au aparut insectele care ne "cam" supara, m-am gandit ca un astfel de unguent poate fi util. Nu are nici un ingredient chimic toxic, deci poate fi folosit fara riscuri, si pe pielea copiilor.
Uleiurile esentiale au indicat un bun ajutor repelent si in cazul tantarilor.



Ingrediente:
- 83% ulei de floarea soarelui, jojoba sau susan;
- 13 % ceara de albine;
- 4 % ulei esential de levantica, geranium, eucalip, lamaie, eucalipt, patchouli.


Mod de preparare:
Incalziti pe baie de apa, la foc mic, uleiul si ceara de albine pana se topesc. Eliminati de pe foc, adaugati uleiurile esentiale si amestecati bine. Turnati unguentul fierbinte  intr-un borcan de sticla (de preferinta opac pentru o mai buna conservare).
Un unguent de acest tip se pastreaza neschimbat pentru cel putin 2-3 ani.


  Asa curat eu ceara de albine! Aceste doua retete, atat balsamul de buze, cat si unguentul repelent, le folosesc frecvent si imi plac foarte mult.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu